شناسهٔ خبر: 66500398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عباس میلانی، سلطنت‌طلب سابقاً همکار ساواک:

خیزش دانشجویان امریکایی کار ایران است!

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:‌خیزش دانشجویان امریکایی در حمایت از مردم فلسطین علاوه بر تأثیراتی که در افکار عمومی برجای گذاشته و باعث جلب توجه بیشتر به مسئله فلسطین و مشروعیت‌زدایی از صهیونیزم در فضای بین‌‎الملل شده، به سیرک ضدانقلاب و اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران هم رونقی دو چندان بخشیده، چراکه عجیب‌ترین حرف‌هایی که هیچ وقت تصور نمی‌شد از سوی این افراد زده شود در این مدت بیان شده است. سکانس اخیر این طنز سخیف را عباس میلانی بازی کرد و گفت که خیزش دانشجویان امریکایی کار ایران است. 
میلانی قبل از انقلاب و در دوران جوانی گرایش‌های چپ و کمونیستی داشت، اما بعد از آن که برای پاره‌ای از توضیحات به ساواک احضار شد، جذب این دستگاه بدنام امنیتی گردید و از استاد دانشگاه تبدیل به پادو ساواک شد. بعد از انقلاب هم از کشور خارج شد و در رسانه‌های مختلف همواره از تبلیغ کنندگان سلطنت است که تلاش‌های او تا به امروز بی‌ثمر باقی مانده و هر چه به سمت سلطنت دویده کمتر رسیده است. 
میلانی در گفتگو با یکی از رسانه‌های ضد انقلاب در تحلیل اقدامات اعتراضی دانشجویان امریکایی و اروپایی می‌گوید: «قدرت رسانه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای را می‌توان در دانشگاه‌های امریکا و اروپا مشاهده کرد؛ آنچه در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد، نتیجه فعالیت‌های گسترده تشکیلاتی ایران و نهاد "جامعه‌المصطفی" است.»
وی در توضیح ادعای خود اضافه می‌کند «به نظر من جمهوری اسلامی تشکیلات گسترده‌ای دارد. در خصوص امریکا من مطالعه کردم و دو تا مقاله هم در این مورد نوشتم. یکی به عنوان قدرت رسانه‌ای آیت الله خامنه‌ای و دیگری هم در کتابی چاپ شده که درباره تشکیلات جامعه المصطفی کار کردم. این تشکیلات در سطح دانشگاه‌ها در اروپا، امریکا، آفریقا و دیگر دانشگاه‌ها فعالیت زیرپوستی دارند.»
میلانی می‌گوید من تردید ندارم که در حوادثی که در دانشگاه‌های امریکا اتفاق می‌افتد جمهوری اسلامی، فعالان مرتبط با آنان و عوامل آن دخیل هستند: «نباید غافل شد آن‌ها از هر منفذی برای نفوذ و بسط نظرات خود استفاده می‌کنند تا لیبرال دموکراسی را تضعیف کنند. به نظر من همه این‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران سازمان یافته انجام می‌شود. متأسفانه طرف مقابل یعنی اپوزیسیون و همچنین دولت‌های غربی مسئله را جدی نگرفتند.»

 تحلیل مجری «بفرمایید شام» از خیزش دانشجویی!
اما موضع سخیف دیگر را هم پوریا زراعتی مجری «بفرمایید شام» شبکه تعطیل شده «من و تو» و مجری سیاسی شبکه ایران اینترنشنال گرفته که از پلیس امریکا بابت سرکوب دانشجویان تشکر کرده است. این مجری در سخنان همدلانه با رژیم صهیونیستی از تظاهرات دانشجویان ابراز نارضایتی کرده و از مختل شدن سیستم آموزشی امریکا نگران شده است. زراعتی درخصوص سرکوب دانشجویان امریکا گفته «قطعاً در این هفته ویدئو‌هایی از دانشگاه‌های امریکا و اروپا دیدم که زمانی اسم این دانشگاه‌ها هاروارد و سوربون بود که افرادی از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند که نتیجه اقدامات آنان شکل‌گیری این نظام عظیم لیبرال دموکراسی است. متأسفانه امروز این دانشگاه‌ها در تسخیر این موجودات! هستند.»
 زراعتی سپس با اشاره به این مسئله که پلیس در امریکا و اروپا خوشبختانه موفق شده که این افراد را جمع کند به توجیه سرکوب دانشجویان امریکایی می‌پردازد: «هر چیزی که از یک حدی بگذرد برخورد با آن ضروری است. در مسئله برخورد با دانشجوبان اصلاً بحث حقوق بشر نیست، بلکه بحث قانون‌شکنی است. این افراد یک هفته فضای آموزشی را مختل و یهود ستیزی کردند و فضای آموزشی را به هم ریختند و از تروریسم حمایت کردند بنابراین باید برخورد می‌شد.»
زراعتی سپس از پلیس امریکا تشکر می‌کند که در دانشگاه کلمبیا پرچم فلسطین را که دانشجویان برافراشته بودند پایین آورده و پرچم امریکا را جایگزین کرده است؛ و اینکه اسلام‌گرایان و چپ‌ها در حال نفود در مراکز فرهنگی و علمی و تأثیرگذار در نسل جوان هستند. 
احتمالاً باید منتظر اظهارات سخیف‌تری از این دست از سوی ضد انقلاب باشیم. تحولات اخیر فلسطین علاوه بر بستری برای بازگشت آرمان فلسطین به صدر مسائل جهانی، بهترین فضا برای عریان شدن ماهیت ضد انقلاب و خود‌فروختگی این افراد بود که حتی نتوانستند اعتراضات دانشجویان امریکایی به جنایات اسرائیل را تحمل کنند. ضد انقلاب در کنار اسرائیل قرار گرفت و نشان داد که خود بیش از هرکسی از نداشتن پایگاه در بدنه جامعه ایران آگاه است.

نظر شما