شناسهٔ خبر: 66500559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:تبدیل شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان به قطب جدید صنعتی در استان فارس در برنامه راهبردی این شرکت قراردارد.

صاحب‌خبر -

سید مسعود عظیمی در دیدار با غلامرضا توکل شوریجه، منتخب مردم شهرستان‌های سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنعتی سروستان ۲ با توجه به نزدیکی به مرکز استان، قرارگیری در امتداد بزرگراه مواصلاتی شیراز به جنوب و شرق کشور و نیز وسعت شهرک صنعتی و قابلیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای به چند برابر ظرفیت فعلی، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های اصلی صنعتی در استان است.

او از برنامه‌های مهم امسال را تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی اعلام کرد و افزود: در بخش تکمیل زیرساخت‌های داخلی تاکنون ۴۰ پروژه در بخش‌های شبکه‌های داخلی آب، برق، گاز و فاضلاب و نیز زیرسازی و آسفالت به پایان رسیده است و هم‌اکنون نیز ۲ پروژه زیرسازی معابر با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل شبکه فاضلاب با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

عظیمی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی برای ظرفیت‌سازی در افق توسعه صنعتی شهرستان و استان و درخواست از منتخب مردم در مجلس برای پیگیری این موضوع گفت: ضرورت دارد در این زمینه دستگاه‌های اجرایی همکاری داشته باشند تا برنامه‌های این شرکت به سرعت عملیاتی شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در شهرک صنعتی شماره یک سروستان نیز که ۴۶ هکتار مساحت دارد، ۴۴ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده و ۲۲ واحد با اشتغال ۶۱۸ نفر در این شهرک صنعتی بهره‌بردار شده‌اند و برخی از واحد‌های صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مرحله ساخت و ساز قرار دارند که امسال با اجرای برنامه‌هایی نظیر کلینیک صنعت به دنبال راه‌اندازی واحد‌های راکد هستیم.

او همچنین در خصوص ناحیه صنعتی کوار نیز با اشاره به بازدید میدانی از اراضی این ناحیه صنعتی گفت: اراضی ناحیه صنعتی کوار به مساحت ۴۸ هکتار تملک شده و اجرای زیرساخت‌های داخلی ناحیه صنعتی نیز در برنامه این شرکت قراردارد، اما برای تامین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک صنعتی نظیر آب و برق و گاز که بر اساس قانون برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است، باید تدابیر مناسب در نظر گرفته شود تا این ناحیه صنعتی نیز آماده راه‌اندازی شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفر چاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در برنامه عملیاتی قراردارد که با رفع مشکلات اجرایی، آغاز می‌شود.

او تصریح کرد: با راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال افزون بر ۱۰۰۰ نفر فراهم می‌شود که نیاز است در این زمینه نیز جلساتی برگزار و در خصوص تامین زیرساخت‌ها و نیز رفع مشکلات اجرایی پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

عظیمی در ادامه در خصوص شهرک صنعتی خرامه نیز با بیان اینکه تاکنون ۳۶ طرح زیرساختی در این شهرک صنعتی اجرا شده است، گفت: روند استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی شتاب گرفته و شهرستان خرامه در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: در بخش اعتبارات زیرساختی در سال‌های اخیر نیز نگاه ویژه‌ای به این شهرک صنعتی شده است و طرح‌های مختلفی نظیر شبکه فاضلاب، روشنایی معابر، شبکه داخلی گاز و شبکه داخلی آب با اعتبار ۲۰میلیارد تومان در دوسال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

عظیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در شهرک صنعتی خرامه در حال فعالیت هستند، بر تعامل با منتخب مردم در مجلس جهت رفع مشکلات این شهرک صنعتی نیز تصریح کرد: اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت تامین آب از مواردی است که در این شهرک صنعتی باید پیگیری شود.

نظر شما