شناسهٔ خبر: 66500690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موانع آبگیری سد قشلاق صحنه

فرماندار صحنه گفت : اخیرا جلسه‌ای به منظور پیگیری مشکلات و مرتفع کردن موانع آبگیری سد قشلاق صحنه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل ادارات مرتبط با این موضوع برگزار و تصمیماتی برای رفع موانع موجود اتخاذ شد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شهبازی، فرماندار صحنه گفت : صحنه یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه در ۵۵ کیلومتری از مرکز استان واقع شده که دارای دو بخش مرکز و دینور است.

وی صحنه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه صنعت و کشاوری معرفی کرد و گفت: صحنه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و بیش از ۳۵ درصد محصولات باغی استان را تأمین می‌کند.

فرماندار صحنه با اشاره به آب و هوای متبوع و دلپذیر این شهرستان، تصریح کرد: صحنه به واسطه دارا بودن چشمه‌سار‌ها و سراب‌های زیبا یکی از شهرستان‌های منحصربه‌فرد است که همواره پذیرای مهمانی از استان و خارج از استان است.

وی در خصوص مشکلات سد قشلاق صحنه، تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث سد قشلاق صحنه به‌عنوان مگاپروژه عمرانی در سطح استان در راستای طرح اقتصادی توسعه و رونق کشاورزی توسط آب منطقه‌ای سال ۱۳۸۸ کلنگ‌زنی شد.

شهبازی تصریح کرد: روستا‌های اسلام آباد و قشلاق در کاسه سد واقع شده که آب منطقه‌ای در ارزیابی اراضی کشاورزی و املاک واقع در این مناطق اقداماتی داشته و حدود ۸۰ هکتار از ۳۳۰ هکتار آن تملک و به نام دولت سند زده، اما در سال ۹۴ اداره اوقاف اعلام کرد املاک این چند روستا وقف خاص است.

وی ادامه داد: همین موضوع دوگانگی را برای آب‌منطقه‌ای به وجود آورده، علی‌رغم اینکه این پروژه عمرانی حدود بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید آبگیری شود به واسطه مشکل اوقافی همین طور مسکوت مانده و مردم از نعمت بزرگ این سد متنعم نشده‌اند.

فرماندار صحنه تصریح کرد: اخیرا جلسه‌ای به منظور پیگیری مشکلات و مرتفع کردن موانع آبگیری سد قشلاق صحنه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده منتخب مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات مرتبط با این موضوع در محل سالن جلسات فرمانداری صحنه برگزار و تصمیماتی برای رفع موانع موجود اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه نتیجه کارشناسی اوقاف و آب منطقه‌ای به معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری ارائه شود تا به سمع و نظر مردم برسد.

شهبازی در بحث جانمایی روستا‌های اسلام آباد و قشلاق توسط بنیاد مسکن هم، گفت: اولویت با اهالی روستا‌هایی است که هم‌اکنون در روستا استقرار دارند که ۱۶۷ قطعه جانمایی شده و در صورت تعداد بیشتر، بنیاد مسکن زمین را تأمین می‌کند.

وی درخصوص شهرک صنعتی شهرستان صحنه، گفت: شهرک صنعتی آب‌باریک یکی از شهرک‌های صنعتی پویا و فعال استان است که واحد‌های اقتصادی بزرگی همچون ایران خودرو، ذوب‌آهن نورد شهدای کرمانشاه و... در آن استقرار دارند .

نظر شما