شناسهٔ خبر: 66684944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پلیس در تعقیب 5 سارق نقابدار | حمله مسلحانه گانگسترهای نقابدار به 12 خانه در پایتخت

۵ مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالیکه صورت هایشان را پوشانده اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می شوند، سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.

صاحب‌خبر -
همشهری آنلاین - الهه فراهانی : این لحظات رعب آور سرقت مسلحانه اعضای یک باند خشن است. مجرمانی که بدون کوچکترین هراسی به خانه های مردم هجوم می برند و فیلم کوتاهی از سرقت بی رحمانه آنها منتشر شده و انتشار همین فیلم بار دیگر موجی از وحشت و نگرانی را به جامعه منتقل کرده است. اما تیم ویژه ای از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تمام تلاش خود را برای دستگیری اعضای این گروه خشن، آغاز کرده اند.

در روزهای اخیر فیلم کوتاهی از سرقت مسلحانه در غرب تهران شبکه های اجتماعی را پر کرد. این فیلم کوتاه، ۵ مرد قوی هیکل و خشن را نشان می داد که صورت هایشان را با ماسک و نقاب مشکی پوشانده اند و وارد ساختمانی می شوند. یکی از آنها یک ساک مشکی رنگ در دست دارد و در دست افراد دیگر اسلحه کلت و کلاشینکف است. این ۵ مرد خشن در ادامه به سمت آپارتمانی رفته و به راحتی در آن را باز می کنند. سپس وارد خانه ای می شوند که در آنجا دو بچه ۱۲ و ۱۴ ساله حضور دارند. سارقان خشن با تهدید اسلحه، اموال قیمتی خانه را به سرقت می برند. در ادامه سارقان خشن، بعد از انجام سرقت با آرامش از ساختمان خارج و سوار خودروی خود می‌شوند.

شروع تحقیقات

این فیلم کوتاه توسط دوربین مداربسته ای که داخل آپارتمان و خارج آن نصب شده، ‌ ضبط شده بود. انتشار این فیلم در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت و بار دیگر زنگ خطر در جامعه را به صدا در آورد. همه درباره این سرقت وحشیانه و گانگستری صحبت می کنند. شهروندان نیز در شبکه های اجتماعی خواستار دستگیری و برخورد با سارقان هستند. سارقانی که امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و با خونسردی وارد خانه های مردم می شدند.

سرقت؛ ساعت ۷ تا ۹ شب

بررسی ها حاکی از آن است که گانگسترها حدود ۱۲ خانه در پایتخت را خالی کرده اند. تعدادی از این سرقت ها در غرب تهران و تعداد دیگری در شرق پایتخت انجام شده است. سارقان مسلح هر شب به خانه در پایتخت دستبرد می زنند و اموال قیمتی را به سرقت می برند. این گروه خشن، معمولا از ساعت ۷ تا ۹ شب سرقت هایشان را انجام می دهند و سعی دارند به شکلی حرفه ای و ماهرانه عمل کنند تا ردی از خودشان به جا نگذارند. نخست اینکه صورت هایشان را کاملا می پوشانند و کوچکترین صحبتی با یکدیگر نمی کنند. از سوی دیگر پلاک ماشین هایشان جعلی است و به نظر می رسد خودروها را هم سرقت کرده باشند.

گانگسترهای عجیب

تحقیقات اولیه نشان می هد سارقان مسلح هر شب خودروهای خود را تغییر می دهند. شگرد آنها این بود که اگر در ساختمانی باز بود وارد آنجا می شدند یا از روی دیوار داخل می پریدند. اغلب به سراغ آپارتمان های تک واحدی می روند و بر خلاف سارقان مسلح دیگر که هدفشان خالی کردن خانه های چراغ خاموش است، این گروه اما به سراغ خانه هایی با چراغ روشن می روند. درواقع هدفشان این بود که صاحبخانه حضور داشته باشد تا با تهدید آنها جای پول و طلاها را بپرسند. این درحالیست که اکثر سارقان منزل به سراغ خانه هایی می روند که در آنجا صاحبخانه حضور ندارد تا با خیال راحت نقشه سرقت های خود را عملی کنند. این گانگسترها اما کمی عجیب بودند و پس از ورود به خانه، اسلحه را روی سر اعضای خانه قرار می دهند و با تهدید آنها هرچه اموال با ارزش در خانه است را به سرقت می برند؛ از پول، طلا و دلار گرفته تا لپ تاپ، ‌تبلت، ‌پی اس ۵ و اموال قیمتی دیگر. یکی دیگر از خصوصیات عجیب سارقان مسلح این است که در جریان سرقت از خانه ای، پی اس ۵ را به سرقت بردند و متوجه شدند که دسته های این دستگاه را سرقت نکرده اند. گانگسترهای عجیب در شب دیگر، به خانه دیگری هجوم برده و با تهدید اسلحه، فقط دسته های دستگاه بازی را دزدیدند.

رعب و وحشت از تهران تا کرج

بیشترین سرقتی که این گروه خشن، ‌تاکنون مرتکب شده اند، سرقت ۴ میلیاردی از خانه ای در پایتخت بوده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که سارقان مسلح تنها به سرقت از پایتخت اکتفا نمی‌کردند. آنها پس از آنکه به خانه ای در پایتخت دستبرد می زدند، به سمت کرج حرکت کرده و با همین شیوه و شگرد به خانه ای در کرج هجوم برده و دست به سرقت اموال قیمتی می زدند.

در این شرایط، ‌اکیپ ویژه ای از افسران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند تا با توجه به سرنخ های موجود، اعضای این گروه خشن که باعث ایجاد رعب و وحشت مالباخته ها شده اند را شناسایی و دستگیر کنند.

نظر شما