شناسهٔ خبر: 66685809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

انتقاد تند حسین شریعتمداری از تعطیلی شنبه‌ها

همشهری آنلاین

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: متاسفانه مصوبۀ امروز مجلس برخلاف نظر نمایندگان موافق آن، نه فقط توجیه اقتصادی ندارد بلکه اهانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

وی ادامه داد: در توجیه این مصوبه با اشاره به تعطیلی روز شنبه در آمریکا و اروپا به استفاده از فرصت‌های تعامل اقتصادی با جهان تکیه می‌کنند و از توضیح درباره چهار نکته خودداری می‌ورزند و یا بی‌خبرند.

وی ادامه داد: اول آن که مگر تعداد مراکز تجاری و تاجرانی که با آمریکا و اروپا تعامل تجاری دارند چه میزان است؟ دوم آن که امروزه بیشتر تراکنش‌های اقتصادی الکترونیک است و به‌جای تعطیلی شنبه‌ها می‌توان برعدم تعطیلی چند بانک در این روز تاکید کرد و از این گذشته مگر فاصلۀ چندساعته چه تاثیر قابل اعتنایی دارد که تصمیم به تعطیلی شنبه‌ها گرفته‌اند؟.‌ی افزود: سوم این که از ابتدا تعطیلی ۲ روز در هفته را اصل گرفته‌اند و سپس دربارۀ انتخاب پنجشنبه یا جمعه به بحث نشسته‌اند و به‌جای پنجشنبه به شنبه رسیده‌اند و درباره علت ترجیح شنبه به پنجشنبه می‌فرمایند تعطیلی پنجشنبه متضمن زیان ۸ میلیارد دلاری است! و توضیح نمی‌دهند که این رقم را از کجا آورده‌اند؟

شریعتمداری گفت: چهارم که از ۳ مورد دیگر اهمیت بیشتری دارد، شنبه روز تعطیل رسمی یهودیان است و نباید نظام مقدس اسلامی به همراهی با آن‌ها متهم شود!

شریعتمداری در پاسخ به این سئوال که اعلام کرده‌اند بیت رهبر معظم انقلاب با این تعطیلی مشکلی نداشته است! گفت: روال و قاعده در بیت حضرت آقا این‌گونه نیست و به یقین در نقل این خبر اشتباهی رخ داده است که خطایی سئوال برانگیز است باید هرچه زودتر تکذیب کنند!

وی همچنین افزود: همین نسبت خلاف واقع به بیت رهبر معظم انقلاب که نباید بدون بررسی بماند، حکایت از آن دارد که تصویب‌کنندگان این مصوبه از صحت کار خود اطمینان ندارند و برای جبران این نقیصه به‌نقل خلاف واقع روی آورده‌اند.

او تاکید کرد: فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در مواردی بیش از ۱۵ ساعت است؛ بنابراین هنگام روز ما در ایران با شب آن‌ها همزمان است. آیا باید روز‌ها را تعطیل کنیم و شب‌ها کار کنیم تا از همسویی با کشور‌های غربی و همراهی با یهودیان عقب نمانیم؟

نظر شما