شناسهٔ خبر: 66686280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

طرح‌های بزرگ سیستان و بلوچستان بزودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

شریفی گفت: طرح‌های بزرگ در حوزه آب، زیرساخت‌ها، احیای طرح‌های نیمه تمام، حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان بزودی با حضور رییس جمهور افتتاح و بخشی از عقب ماندگی‌ها این استان جبران می‌شود.

صاحب‌خبر -

  رضا شریفی   معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان  در آیین تجلیل از فعالان عرصه خیر و احسان ضمن تبریک گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: مسوولان سیستان و بلوچستان با سرعت به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها و گشایش پنجره‌های جدید از ظرفیت‌های بی‌شمار این استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان محروم و ناامن نیست، افزود: دشمنان سعی در ناامن کردن این استان داشتند، که برخلاف دهه های گذشته با هوشیاری مردم؛ انسجام اجتماعی بهم نریخت و این بار همه مردم، علما و بزرگان استان دشمن را در رسیدن به خواسته هایش ناکام گذاشتند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علما، بزرگان و ریش سفیدان این استان قدر امنیت را می‌دانند و به حافظان امنیت کمک می‌کنند، ادامه داد: سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تا مجازات کامل عوامل ناامنی با هم افزایی و انسجام تلاش می‌کنند؛ در واقع بزرگترین متغیر در حوزه امنیت این منطقه مردم، ریش سفیدان، علما و بزرگان طوایف هستند.

وی با اشاره به عدم محرومیت سیستان و بلوچستان گفت: این استان فقط در حوزه فکر و ذهن برخی از افراد محروم است، اما معادن شناخته شده مس، طلا و تخصص ها و کارکردهای متفاوت و متنوع این معادن؛ با انرژی نفت شناخته شده خوزستان برابری می‌کند.

شریفی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان؛ شیلات، مرز یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتری، تجارت مرزی، تجارت دیجیتال و سواحل مَکُران را دارد این دلیل بر عدم محرومیت این استان است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ثروتمند و غنی است و این ثروت باید بین مردم توزیع و باید مردمان ما ثروتمند شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال به "جهش تولید و مشارکت مردمی" ادامه داد: فرهنگ مشارکت مردمی در این استان از شمال تا جنوب ریشه تاریخی دارد و در منطقه سیستان فرهنگ "حشر و مدد" یعنی کار تیمی منسجم برای لایروبی انهار را داشتیم و در جنوب فرهنگ "میارجل" یعنی دفاع از مظلوم یا یک کار تیمی دفاع از مظلوم و همچنین عناوینی با موضوع کمک هزینه ازدواج و جهیزیه که به آن "بجار" می‌گویند در شمال و جنوب استان را در تاریخ سیستان و بلوچستان داشته‌ایم.

وی افزود: ما چاره‌ای جز پیشرفت در سیستان و بلوچستان نداریم و این پیشرفت بدون مشارکت مردم انجام نمی‌شود بنابراین کار تیمی که از گذشتگانمان یاد گرفتیم باید احیا کنیم چرا که این مدل مدیریتی سیستان و بلوچستان است.

نظر شما