شناسهٔ خبر: 66687202 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زندگی‌ات را در ۶ گام بساز

گام‌های کوچک به سوی بهتر زیستن

روزنامه جوان

 شروع به یادگیری یک مهارت جدید کنید: حتماً چیزی هست که همیشه می‌خواستید یاد بگیرید، اما هرگز برای آن وقت نداشتید. شاید همیشه دوست داشتید صحبت‌کردن به یک زبان خارجی، نواختن یک ساز، بافتنی یا استفاده از چرخ خیاطی را یاد بگیرید.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بهبود کیفیت زندگی، اتخاذ تصمیم برای تغییرات کوچک است. شاید تصور کنید که برای تغییر و بهبود باید همه‌چیز به یک‌باره تغییر یابد، اما واقعیت این است که تغییرات کوچک در کنار هم قادرند تأثیر زیادی روی ما بگذارند، بنابراین برای تغییر بهتر است با قدم‌های کوچک، اما مؤثر شروع کنید. ابتدا فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیز را شروع کنید، اما کم‌کم عمق بیشتری به آن‌ها بدهید. بدین ترتیب در زمانی کوتاه با برداشتن گام‌هایی که به شما در کسب دانش و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند و شرکت در فعالیت‌هایی که باعث می‌شود احساس سلامت و ارتباط بیشتری با درون خود و دیگران داشته باشید، شاهد بهبود زندگی خود خواهید بود. در اینجا چند گام برای بازکردن ذهن، رهایی از استرس و در نهایت بهبود کیفیت زندگی فهرست کردیم که به کمک آن‌ها فقط در عرض چند روز متوجه تغییرات کوچک، اما عمیقی در زندگی خود خواهید شد. 
 
 شروع به یادگیری یک مهارت جدید کنید: حتماً چیزی هست که همیشه می‌خواستید یاد بگیرید، اما هرگز برای آن وقت نداشتید. شاید همیشه دوست داشتید صحبت‌کردن به یک زبان خارجی، نواختن یک ساز، بافتنی یا استفاده از چرخ خیاطی را یاد بگیرید. شاید آرزو می‌کردید یک مهارت عملی مانند فتوشاپ یا کار با نرم‌افزار اکسل داشته باشید، اما هرگز برای یادگیری آن وقت نداشتید. یا شاید تمایل داشته باشید فعالیتی را که قبلاً از آن لذت می‌بردید، اما رها کرده‌اید، مانند یادگیری اسکیت برد یا یک ورزش حرفه‌ای دوباره شروع کنید. چیزی را انتخاب کنید که در ذهن‌تان نفوذ کرده است و برنامه‌ای برای یادگیری آن تنظیم کنید. سپس به دنبال منابعی باشید که به شما در تسلط بر این مهارت جدید مؤثر باشد. برای یادگیری یک زبان خارجی، می‌توانید ویدئو‌های مرتبط را دانلود کنید. وب‌سایت آموزشی لینکدین دوره‌های آموزشی متنوعی را برای کمک به شما در زمینه تجارت، مدیریت و به کارگیری نرم‌افزار‌های مفید ارائه می‌دهد. آپارات یا یوتیوب منابعی دیگر برای آموزش‌های رایگان در مورد هر چیزی از یادگیری اسکیت‌برد تا استفاده از چرخ خیاطی هستند. هر روز ۳۰ دقیقه را برای تمرین مهارت جدید خود اختصاص دهید تا ببنید دستیابی به این هدف چطور حالتان را خوب می‌کند. 
 هر روز به خودتان پاداش دهید: هر روز، یک‌بار به خودتان هدیه دهید. آن را برنامه‌ریزی نکنید، منتظرش نباشید، فقط بگذارید اتفاق بیفتد. این هدیه می‌تواند یک پیراهن جدید در فروشگاه مردانه، یک چرت کوتاه در صندلی اداری یا دو فنجان قهوه داغ با طعم خاص باشد. اغلب افراد معتقدند که پاداش باید یک رویداد بزرگ و نادر محدود به مناسبت‌های خاص باشد. فکر می‌کنند هر جایزه‌ای باید از قبل برنامه‌ریزی شود و با سخت‌کوشی به دست آید. حقیقت این است که لزوماً نباید اینطور باشد. برای اینکه سزاوار چیزی خوب باشید، نیازی نیست به خودتان فشار بیاورید. در واقع بهتر است گاهی اوقات (البته به مقدار کم) به خودتان پاداش دهید تا اینکه دائماً در حسرت یک پاداش خاص باشید. دادن یک هدیه کوچک به خودتان هر روز، شادی و انگیزه مثبت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد و برای مقابله با چالش‌های زندگی روزمره شما را آماده می‌کند. 
 با یک دوست قدیمی دوباره ارتباط برقرار کنید: هیچ لذتی بالاتر از تجدید دیدار با یک دوست قدیمی نیست. گاهی اوقات بین ما و کسانی که دوستشان داریم، فاصله می‌افتد. به همین دلیل دوستی‌ها از بین می‌روند یا کمرنگ می‌شوند، نه به دلیل دلخوری یا بدجنسی، بلکه به این دلیل گرفتار مشکلات کار و زندگی می‌شویم و برای حفظ آن روابط نمی‌توانیم تلاش کنیم،، اما زمانی که دوستی‌های قدیمی را احیا می‌کنیم، بازهم به گذشته وصل می‌شویم و متوجه خواهید شد که آن ارتباط‌ها همچنان ادامه دارند و می‌توانید روابط خود را از همان جایی که متوقف کردید، دوباره شروع کنید. دوستان قدیمی می‌توانند به شما یادآوری کنند که قبل از پیچیده‌شدن زندگی چه کسی بودید و این می‌تواند به شما کمک کند، ببینید در حال حاضر می‌خواهید چه کسی باشید. آن‌ها می‌توانند رؤیا‌ها و آرزو‌های قدیمی‌تان را دوباره بیدار کنند. شاید از آن آرزو‌های قدیمی فراتر رفته باشید. شاید آن خواسته‌های قدیمی دیگر معتبر نباشند. در این صورت دوستانی که همیشه داشته‌ایم می‌توانند به ما کمک کنند تا بفهمیم چقدر پیشرفت کرده‌ایم یا چقدر دیگر باید پیش برویم. 
 محیط خود را خلوت کنید: زندگی‌کردن در محیطی مرتب و تمیز روشی مؤثر برای بهبود زندگی شماست. این اقدام می‌تواند احساس استرس را کاهش دهد و به شما کمک کند. یک محیط زندگی بدون درهم‌ریختگی احساس آرامش و رضایت را در خانه و محل کار شما ایجاد می‌کند. فضایی مرتب و تمیز به شما امکان می‌دهد کار‌های روزانه را با کارآمدی بیشتری انجام دهید، زیرا همه‌چیز به راحتی در دسترس است و می‌دانید وسایلی را که نیاز دارید کجا پیدا کنید. نظافت و مرتب‌بودن همچنین سالم‌تر است، زیرا ذرات گرد و غباری را که روی وسایل بلااستفاده جمع می‌شود، از بین می‌برد. همچنین فرآیند خلوت کردن می‌تواند به شما احساس پیروزی بدهد، زیرا به محیط خود افتخار خواهید کرد و با آمدن میهمان‌ها، اضطراب یا خجالت کمتری خواهید داشت. 
 آرزوهایتان را فهرست کنید: یک فهرست از آرزو‌ها (فهرستی از کار‌هایی که می‌خواهید قبل از ترک این دنیا انجام دهید) یک روش مؤثر دیگری است برای ایجاد شفافیت در مورد آنچه در زندگی برایتان مهم است. آرزو‌ها می‌تواند شامل اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. این فهرست گامی مهم برای بهبود زندگی شماست، زیرا به شما کمک خواهد کرد که ببینید چه چیزی برایتان مهم‌تر است. هدف نهایی فهرست آرزو‌ها این است که به شما کمک کند از هر روز نهایت استفاده را ببرید. به جای اینکه اجازه دهید روزهایتان به صورت مبهم بگذرد، از لیست آرزو‌ها برای هدفمندکردن زندگی، تمرکز و جهت‌دهی به آن استفاده کنید. این فهرست می‌تواند به شما در تعیین چیز‌هایی که دوست دارید تجربه کنید، کمک کند. 
 با یک ترس روبه‌رو شوید: همه ما از چیز‌هایی می‌ترسیم. ترس‌ها می‌توانند به ما در زنده ماندن و ایمن بودن کمک کنند، اما ترس‌ها همچنین می‌توانند ما را عقب نگه دارند، به خصوص اگر اجازه دهیم کنترل ما را به دست بگیرند. برای بررسی ترس‌های خود وقت صرف کنید. برخی از ترس‌ها موجه هستند، اما برخی دیگر فقط اضطراب‌هایی ریشه دارند، بنابراین باید ترس‌های خود را دسته‌بندی و آن‌هایی که کنترل شما را به دست می‌گیرند، شناسایی کنید. وقتی با ترس‌هایمان روبه‌رو می‌شویم، شجاع می‌شویم و یاد می‌گیریم بر افکار تاریک غلبه کنیم. همانطور که روی ترس‌های خود کار می‌کنید، عقلانیت را در خود توسعه خواهید داد. ممکن است برخی از ترس‌های ما به واقعیت تبدیل شوند، اما گذراندن سختی‌ها به ما در کسب بینش کمک می‌کند.

نظر شما