شناسهٔ خبر: 66687721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روز ۲۲۳ طوفان‌الاقصی| یک محله در غزه با خاک یکسان شد

۲۲۳ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و شدت حملات و بمباران‌ها همانند روزهای ابتدایی جنگ ادامه دارد و به‌خصوص مناطق جبالیا و الزیتون در شمال و رفح در جنوب غزه شاهد شدیدترین حملات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنگ در نوار غزه برای دویست و بیست و سومین روز متوالی ادامه دارد و در بحبوحه بمباران‌های سنگین که هر روز صدها شهید و زخمی به‌جای می‌گذارد، رژیم اشغالگر بر ادامه تهاجم زمینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه اصرار دارد.

وضعیت در نوار غزه در نتیجه بمباران مستمر اشغالگران و تخریب تمامی مظاهر حیات از جمله ساختمان‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی روز به روز وخیم‌تر می‌شود. وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که این حملات تاکنون 35233 شهید و 79141 مجروح به‌جای گذاشته است،
در مقابل اما رزمندگان فلسطینی نیز همچون روزهای ابتدایی به مقاومت و حملات خود ادامه می‌دهند؛ در این راستا گردان‌های عزالدین القسام روز چهارشنبه از اجرای یک عملیات «پیچیده» در منطقه «بلوک 4» در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه خبر داد که منجر به هلاکت حداقل 12 سرباز اسرائیلی شد، همزمان گروه مقاومت سرایا القدس نیز اعلام کرد که در چندین نقطه از جبالیا، تجمعات نظامیان اشغالگر را مورد هدف قرار داده است.

 مهمترین تحولات روز 223 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

******************************************************* 

05:00- شهادت 4 فلسطینی در بمباران خانه‌ای در رفح

در بمباران یک آپارتمان مسکونی در مرکز شهر رفح 4 نفر از ساکنان به شهادت رسیدند.

04:00- حملات مقاومت اسلامی عراق به ایلات و حیفا

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که یک «هدف حیاتی» در ام‌الرشراش (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است. ساعاتی بعد این گروه مقاومت در اطلاعیه دیگر اعلام کرد که پالایشگاه نفت حیفا را نیز به‌وسیله پهپاد مورد هدف قرار داده است.

1:35- یک محله با خاک یکسان شد

نظامیان ارتش اشغالگر پس از عقب‌نشینی جزئی از منطقه «الزیتون» در شهر غزه، تمامی ساختمان‌های یک خیابان به‌علاوه 4 مدرسه و یک درمانگاه را با کار گذاشتن مواد منفجره تخریب کردند.

1:07- حملات هوایی شدید اسرائیل در شرق لبنان

مناطق شرقی لبنان بامداد امروز شاهد حملات سنگین هوایی ارتش اشغالگر بود و رسانه‌های لبنانی از صدای انفجارهای شدید در استان «البقاع» همزمان با پرواز جنگنده‌های اسرائیلی خبر دادند. به‌گفته منابع لبنانی جنگنده‌های اسرائیلی حداقل 14 موشک در استان البقاع شلیک کردند.

00:12- لاپید: سربازان ما روزانه در غزه کشته می‌شوند و مقامات دولت به جان هم افتاده‌اند

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان این رژیم در جبالیا واقع در شمال غزه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت کنترل اوضاع را از دست داده است؛ سربازان روزانه در غزه کشته می‌شوند و در صفحات تلویزیون نیز با یکدیگر می‌جنگند؛ دولت از هم پاشیده و کارایی ندارد».

در حال تکمیل... .

نظر شما