شناسهٔ خبر: 66689755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه به رئیس نمایشگاه کتاب تهران پبشنهاد کرد؛

تعیین روز «پیشگیری از وقوع جرم»

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه مسائل قضایی گفت: نام‌گذاری روز پیشگیری از وقوع جرم در تقویم پیگیری‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اصغر جهانگیر، چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه کتاب خواندن برای کشور، واجب است، گفت: کتاب خواندن بسیار ارزشمند است؛ اما صرف خواندن کفایت نمی‌کند بلکه باید از آن استفاده کنیم؛ انتقال مفاهیم کتاب، در حقیقت پرداخت زکات کتاب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یک‌سری جرایم اتفاق می‌افتد که مردم از آن اطلاع ندارند و جرم تلقی می‌شود؛ بنابراین باید فرهنگ‌سازی شود و بر این مسئله کار شود که چه چیزهایی جرم است. در واقع آگاه‌سازی بسیار مهم است‌.

وی گفت: ان‌شاءالله ترتیبی اتخاد شود که یک روز را در تقویم به‌عنوان «پیشگیری از وقوع جرم» داشته باشیم و محصول و محتوا تولید کنیم تا مردم آگاهی‌هایشان افزایش پیدا کند.

احمدوند در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه، گفت: آمادگی همکاری‌های بیشتر با قوه قضائیه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: زمینه‌ای فراهم شده است که از این طریق فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی کتاب، نمود بیشتری داشته باشد و به مردم معرفی شوند.

جهانگیر پس از دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب از غرفه سازمان بازرسی کل کشور، دانشجویان فلسطینی در ایران، مرکز نشر آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، سوره مهر، بنیاد حکمت اسلامی صدرا، راه یار، مانز (وابسته به معاونت تربیت و آموزش نزاجا)، صدرا و نشر شاهد، بازدید کرد.

در این بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی تعدادی از افراد حاضر در نمایشگاه رسیدگی و راهنمای قانونی لازم را به آنان ارائه کرد.

نظر شما