شناسهٔ خبر: 66691158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

بهره برداری از ​پروژه های ارتباطی استان فارس با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان

در آیین افتتاح پروژه های ارتباطی کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، پروژه های ارتباطی استان فارس همزمان با پروژه های ارتباطی سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، حمید سلیمان پور با اشاره به آیین افتتاح پروژه های ارتباطی بزرگ و زیرساختی کشور که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهوری و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مدیران ارشد وزارت و حضور استانها به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: استان فارس 2238 روستای بالای 20 خانوار دارد که در یکسال گذشته، 188 روستای بالای 20 خانوار استان با احداث 71 سایت جدید و ارتقای 49 سایت موجود تلفن همراه، از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه روستاهایی که در طول یکساله گذشته به شبکه ارتباطی متصل شده اند از این بابت اهمیت بالایی دارند که بیشتر این روستاها جزو روستاهای صعب العبور بوده و تامین ارتباط آنها علاوه بر سختی های کار با تامین هزینه هایی جهت ایجاد جاده دسترسی و شبکه برق همراه بوده است، تصریح کرد: با اتصال این روستاهای جدید، هم اکنون کمتر از 100 روستای بالای 20 خانوار استان به شبکه ارتباطی  متصل نبوده که برای تجهیز این روستاها به اینترنت پرسرعت، برنامه ریزی شده است.

سلیمان پور همچنین از احداث 105 سایت تلفن همراه با تکنولوژی نسل پنجم در یکسال گذشته در استان فارس خبر داد که 60 سایت توسط ایرانسل و 45 سایت توسط همراه اول احداث شده است و نتیجه ایجاد این سایت های بسیار باکیفیت را توسعه ارتباطات سیار در استان فارس عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پروژه بسیار مهم زیرساختی دیگری برشمرد که در راستای توسعه ارتباطات ثابت در استان فارس در حال انجام است و گفت: در راستای اجرای این پروژه تاکنون بیش از 600 کیلومتر حفاری در استان فارس انجام شده است و این پروژه در شهرهای شیراز، مرودشت، آباده، اقلید، فسا، جهرم و داراب در حال اجرا است، در شهر کازرون این پروژه به بهر برداری رسیده است و برای 16 شهر استان نیز قرارداد به امضا رسیده است و عملیات عمرانی به زودی در این شهرها آغاز می شود.

مدیرارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس گفت: برای اجرا و بهره برداری از پروژه های ارتباطی استان فارس در سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بنابراین گزارش، در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی بزرگ و زیرساختی کشور، به صورت نمادین و برخط، پروژه اتصال روستای دربیدو از توابع شهرستان نی ریز به شبکه ارتباطی به بهره برداری رسید و از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر ممسنی رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما