شناسهٔ خبر: 66729029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

تخصیص 8.7 میلیارد دلار ارز به واردات / سهم 2.3 میلیارد دلاری کالاهای اساسی تخصیص 8.7 میلیارد دلار ارز به واردات / سهم 2.3 میلیارد دلاری کالاهای اساسی

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مدت زمان مورد بررسی 2 میلیارد و 362 میلیون دلار به کالاهای اساسی،‌ 4 میلیارد و 683 میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی و 199 میلیون دلار به بخش خدمات و برای واردات در مقابل صادرات نیز یک میلیارد و 499 میلیون دلار تامین ارز

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ براساس داده‌های مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مدت زمان مورد بررسی 2 میلیارد و 362 میلیون دلار به کالاهای اساسی،‌ 4 میلیارد و 683 میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی و 199 میلیون دلار به بخش خدمات و برای واردات در مقابل صادرات نیز یک میلیارد و 499 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.   

به گفته اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در بازه زمانی مورد بررسی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۲۶ میلیون دلار و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان   پرداخت شده است.

براساس گزارش بانک مرکزی، تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۷۶۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۵۸۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۳۸۰ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۳۲۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۷۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌ها همچنین به ترتیب 398، 87، 309، 215 و 13 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. نرخ تامین ارز در سامانه نیما 41هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه نرخ تامین ارز در سامانه نیما ۴۱ هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است، بیان کرد: ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۷۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

 

منبع: ecoiran-63792

نظر شما