شناسهٔ خبر: 66729687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

حمایت صندوق توسعه ملی از ۲۰ پروژه در استان کرمان

استاندار کرمان در اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت: صندوق توسعه ملی برای حمایت از ۲۰ پروژه اعلام آمادگی کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در اختتامیه دومین دوره رویداد بین‌ المللی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری استان کرمان گفت: ابزارهای مالی، صنعت، معدن، گردشگری، دانش‌ بنیان و هوش مصنوعی در فرصت بی‌ نظیر همایش فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری دور هم جمع شدند.
وی بیان کرد: ذهنیت‌ های تازه‌ ای در این‌ همایش برای همه ما ایجاد شد و این اصلاح ذهنیت کمک‌ بزرگی کرد که افق دید و نگاه مان متفاوت شود.
استاندار کرمان گفت: در گیر و دار و روزمرگی کارهای اجرایی، این چند روز فرصت بی‌ نظیری شد؛ که به این حوزه‌ ها پرداخته شود و بشنویم.
فداکار تصریح کرد: دبیرخانه همایش‌ نیز در اتاق بازرگانی شکل خواهد گرفت و همه مباحث مطرح شده در قالب کمیته‌ های ذیل اتاق، جمع‌ بندی و پیگیری می‌ شود.
وی ادامه داد: به صورت فصلی هم در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گزارشی از روند پیشرفت کار ارائه شود که نتیجه واقعی را از این نشست و برخواست‌ ها ببینیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای حمایت از ۲۰ پروژه اعلام آمادگی کرده است، بیان داشت: در حوزه بورس و ابزاهای جدید مالی، موقعیت‌ های خوبی در قانونی دیده شده که این ظرفیت در استان عملیاتی شود.
فداکار تصریح کرد: در حوزه انرژی‌ های تجدیدپذیر؛ استان کرمان ظرفیت فوق‌ العاده‌ ای دارد؛ که تفاهم‌ نامه‌ هایی در این زمینه به امضا رسید و در زمینه مجوزهای بی‌ نام و استفاده از قانون تامین مالی، اولین مجوز را در حوزه انرژی‌ های خورشیدی آماده خواهیم کرد.
وی با اشاره به هزینه‌ های سنگین در تولید برق، بیان‌ کرد: فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری کرمان معرفی شد و بهترین ظرفیت برای تولید انرژی خورشیدی داریم.

نظر شما