شناسهٔ خبر: 66730171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک گام دیگر مخالفان تا براندازی کابینه نتانیاهو؛

دست رد نتانیاهو به ضرب الاجل مخالفان/شروط گانتز به معنای شکست است

در ادامه اختلافات بر سر مدیریت جنگ غزه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط «بنی گانتز» برای ادامه حضور در کابینه جنگ را رد کرد و گفت: این شروط به معنای پایان جنگ و شکست اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شروط بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم واکنش نشان داد.

شبکه خبری الجزیره شامگاه شنبه گزارش داد که در ادامه اوج گیری اختلافات در اراضی اشغالی ضد کابینه جنگ درباره راهبرد نامشخص و مبهم نتانیاهو در برابر مدیریت جنگ غزه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط «بنی گانتز» برای ادامه حضور در کابینه جنگ را رد کرد و گفت این شروط به معنای پایان جنگ و شکست اسرائیل است

بر پایه این گزارش، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی اخیراً با انتقاد از نتانیاهو در عدم اتخاذ راهبرد روشنی برای جنگ غزه اعلام کرد: تنها در صورتی در جنگ پیروز می‌شویم که راهبردی روشن داشته باشیم. ما نیازمند تغییر فوری هستیم. نتانیاهو باید میان تفرقه و اتحاد، و پیروزی و فاجعه یکی را انتخاب کند.

وی با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو گفت: کابینه جنگ باید با فرارسیدن هشتم ژوئن راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد مشخص کند. به نتانیاهو تا هشتم ژوئن مهلت می‌دهم که راهبرد روشنی را برای جنگ و دوره پس از آن مشخص کند. اگر نتانیاهو به این درخواست‌ها پاسخ ندهد از کابینه اضطراری خارج خواهیم شد.

در همین ارتباط، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای به شروط بنی گانتز واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر نتانیاهو طی بیانیه‌ای اعلام کرد اگر گانتز مصلحت داخلی را ترجیح می‌دهد و به دنبال بهانه برای براندازی دولت نیست پس باید به سه سوال زیر پاسخ دهد:

- آیا او آماده ادامه عملیات رفح برای نابودی گردان‌های حماس است و اگر چنین است چگونه است که در نیمه‌های این عملیات تهدید به فروپاشی کابینه جنگ می‌کند؟

- آیا او مخالف حاکمیت مدنی بر تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه حتی بدون عباس است؟

- آیا او در چهارچوب عملیات عادی‌سازی روابط با عربستان، حاضر به پذیرش کشور فلسطین در غزه و کرانه باختری است؟

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که موضع او در مورد این سه مسئله کاملاً واضح است: او مصمم به نابودی گردان‌های حماس است و مخالف ورود تشکیلات خودگردان به غزه است و کشور فلسطین در صورتی که تشکیل شود قطعاً دولتی تروریستی خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که ادامه کار کابینه جنگ برای تحقق تمامی اهداف جنگ از جمله استرداد اسرا مهم است و انتظار می‌رود که گانتز موضع خود در مورد این مسائل را برای مردم تشریح کند.

نظر شما