شناسهٔ خبر: 66731439 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بخوانیم و بسازیم/ رئیس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موفقیت حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب را باید نسبت به آثار عرضه‌شده بسنجیم

سردار آزادی گفت: ما باید موفقیت یا عدم موفقیت حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب را نسبت به آثاری که در مورد دفاع مقدس عرضه شده‌اند، بسنجیم.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا آزادی» رئیس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس در مورد ویژگی‌های یک کتاب خوب اظهار داشت: کتاب خوب باید محتوای خوب داشته و روایتگر باشد و در حوزه دفاع مقدس نیز کتابی خوب است که روایت داشته، مستند باشد و نویسنده سعی کند با استفاده از فنون ادبی مطلب خود را به مخاطب منتقل کند، به جزئیات بپردازد و امانتدار باشد. همچنین ویژگی دیگر یک کتاب خوب این است که حروف‌چینی، صفحه‌آرایی، تدوین و طراحی خوبی داشته باشد.

وی در مورد کتاب «خاتون و قوماندان» افزود: کتاب «خاتون و قوماندان» شرح زندگی شهید مدافع حرم «علیرضا توسلی‌» فرمانده لشکر فاطمیون به قلم «مریم قربانزاده» نوشته شده و توسط انتشارات «ستارگان» سپاه استان خراسان رضوی منتشر شده و به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده است که جذابیت بصری و محتوای بسیار قوی دارد و نویسنده سعی کرده است که به جزئیات زندگی شهید توسلی‌ بپردازد.

سردار آزادی در مورد گستردگی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی است و تمام آثار و سلایق در اینجا حضور دارند و نسبت به گذشته گسترش کمی و کیفی خوبی، هم از نظر تعداد حضور ناشران و هم از نظر تعداد عناوین کتاب‌های ارائه شده پیدا کرده است.

رئیس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج در مورد ناشران حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: حدود ۷۵ ناشر دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور دارند و طبیعتاً کتاب‌هایی که محتوای خوب و روایت دارند و با قلم خوبی نوشته شده و طرح جلد زیبایی دارند، طرفدار بیشتری دارند. ما باید موفقیت یا عدم موفقیت حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب را نسبت به آثاری که در مورد دفاع مقدس عرضه شده‌اند، بسنجیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما