شناسهٔ خبر: 66731451 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هنرمندی در ۳۲ سالگی؛

ستارگان همیشه درخشانی که خیال پیر شدن، ندارند!

بازیکنان زیادی هستند که به جای سفر به خاورمیانه و آمریکا، می‌خواهند هنوز هم در سطح اول فوتبال دنیا رقابت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان فوتبال تا سن ۳۰ سالگی مسابقات تیمشان آمادگی بالای خودشان را به نمایش می‌گذارند و پس از آن، باشگاه‌ها و هواداران اغلب تماشاگر افت آنها خواهند بود‌ و افراد کمی هستند که بعد از ۳۰ سالگی هم، فرم دوران جوانی را به اجرا می‌گذارند و معمولا خود آنها به یک بحران عمیق مبتلا می‌شوند. در همین فصل از فوتبال اروپا بازیکنانی با ۳۲ سال سن فرم بسیار قابل توجهی از خودشان را به اجرا گذاشتند تا ثابت کنند هنوز می‌توانند قبل از سفر به آمریکا یا خاورمیانه، در اروپا یکه تازی کنند‌. ما در اینجا لیست بازیکنانی را آماده کرده‌ایم که بعد از 32 سالگی، همانند گذشته در اروپا بالاترین کیفیت ممکن را به اجرا می‌گذارند و مهره‌های اساسی و عصای دست مربیان‌شان هستند.

کوین دیبروینه:
ستاره بلژیکی که در همان هفته اول مقابل برنلی دچار یک آسیب دیدگی شدید شد، پس از بازگشت دوباره از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش است.

او با اینکه تنها 24 بازی انجام داده، 6 گل به ثمر رسانده و با 17 پاس گل بهترین پاسور تیمش است.

دیبروینه شانس بالایی برای کسب یک دوگانه داخلی دیگر دارد و در پایان فصل، یورو در آلمان می‌تواند آخرین حضور او در یک تورنومنت ملی با کشورش باشد.

2012124

ویرجیل فن‌دایک:
با اینکه لیورپول در نهایت نتوانست به رستگاری در سال آخر کلوپ برسد، اما فن‌دایک همچنان بهترین بازیکن این تیم است و کاندیدای بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان هم قرار دارد.

مدافع هلندی در این فصل 47 بازی در تمامی رقابت‌ها برای قرمزهای آنفیلد انجام داد و به دور از مصدومیت، بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت.

2000144

او که کاپیتان تیم ملی هلند است، تابستان امسال اگر اتفاق خاصی رخ ندهد قرار است اولین یوروی خودش را تجربه کند؛ لاله‌های نارنجی امید زیادی به او و دیگر ستارگان‌شان دارند.

تیبو کورتوا:
کورتوا سال بسیار عجیب و دردناکی را گذراند. پس از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی پیش از شروع فصل، او با عجله در بازگشت به میادین دچار پارگی مینیسک شد.

2018066

ابتدای این ماه او به ترکیب رئال مادرید بازگشت و در سه بازی سه کلین‌شیت ثبت کرد. اگر عملکرد تیمی را در نظر بگیریم او با مادرید لالیگا را به‌دست آورده و در لیگ قهرمانان در فینال حاضر است، اما تیم ملی او را نمی‌خواهد؛ کورتوا در ماه دسامبر اعلام کرد که از بازی برای تیم ملی بلژیک انصراف داده و قرار نیست در یورو به میدان برود. رسانه‌ها این تصمیم را به دلیل اختلاف او با دومنیک تدسکو سرمربی شیاطین سرخ اروپا می‌دانند.

مارک- آندره ترشتگن:
سنگربان آلمانی برخلاف نتایج تیمش هنوز فاصله زیادی با اوج خودش ندارد.

ترشتگن حدود دو ماه از این فصل را خانه نشین بود و جای خودش را به پنیا داده بود؛ پس از برگشت به زمین فوتبال، او 13 کلین‌شیت در 25 بازی را ثبت کرد که آمار بسیار خوبی برای او است.

2011715

با وجود تمامی این مسائل، یولیان ناگلزمان در اواسط فصل اعلام کرد که مانوئل نویر جایگاه مستحکمی در تیم ملی دارد و ترشتگن قرار است باز هم یک بار دیگر پشت سر دروازه‌بان 38 ساله بایرنی‌ها بماند.

آنتوان گریزمان:
سرباز سیمئونه، دوباره در اتلتیکو مادرید احیا شده است و بی‌شک از آماده‌ترین بازیکنان این فصل لالیگا بوده است.

گریزمان که همه کار برای تیمش انجام می‌دهد و زحمت زیادی در زمین بازی می‌کشد، راه گلزنی را هم خوب بلد است و با هت‌تریک در مقابل ختافه خود را در لالیگا 16 گله کرد.

2009619

قهرمان جام جهانی با سابقه انجام 127 بازی ملی، ممکن است در جام ملت‌های امسال جای ثابتی در تیم ملی فرانسه نداشته باشد و در حضور جوانان مستعدِ خروس‌ها، فرصت بازی کمی به او برسد.

روبرت لواندوفسکی:
در 35 سالگی او باز هم در کورس آقای گلی حضور دارد. لواندفسکی با 24 گل در کل مسابقات، بهترین آمار را در بارسلونا دارد.

با توجه به صحبت‌های مدیر برنامه‌های وی، مهاجم لهستانی فعلا قصد خروج از بارسا را ندارد و به‌نظر باید او را سال آینده هم زیر نظر ژاوی ببینیم. لهستان گروه سختی در جام ملت‌ها دارد و لواندوفسکی نیازمند انجام یک کار بزرگ است.

2016112

ایلکای گوندوغان:
گوندوغان با وجود سن بالا، هیچ مسابقه‌ای را در این فصل از دست نداده و فرم خوبش را حفظ کرده است.
او در ال‌کلاسیکو موفق به گلزنی شد و در لیگ قهرمانان هم تلاش زیادی برای صعود تیمش به مراحل بعد کرد، اما شرایط بر وفق مراد او پیش نرفت و اولین سالش در کاتالونیا بدون جام به اتمام می‌رسد.

2007601

ستاره ترک تبارِ مانشافت‌ها، توسط مربی جوان تیم ملی به اردوی آلمان دعوت شده و یکی از ستون‌های خط میانی خواهد بود.

تونی کروس:
کروس دقایق زیادی را برای کهکشانی‌ها به میدان رفته و کماکان در دوران اوجش است.
هافبک سابق بایرن مونیخ در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی با یک پاس وینسیوس را صاحب موقعیت کرد تا یکی از زیباترین صحنه‌های این فصل را رقم بزند.
کروس با اصرار زیادی ناگلزمان به تیم ملی بازگشته و در یوروی خانگی در کنار گوندوغان و دیگر ستارگان مسن آلمانی‌ها، از ارکان اصلی  تیم خواهند بود.

2017089

متس هوملس:
هوملس که در 35 سالگی به سر می‌برد، فصل درخشانی را با باشگاهش سپری می‌کند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر است.
او با زنبورها در بوندسلیگا در رتبه پنجم حاضر است، اما در چمپیونزلیگ شرایط متفاوت است و دورتموند با گلزنی او توانست بعد از 11 سال به فینال این رقابت‌ها برسد.

با این حال او قرار نیست در لیست تیم ملی آلمان حضور داشته باشد.

1993170

ایسکو:
انتقال ایسکو به رئال بتیس از بهترین اتفاق‌های دوران فوتبالیِ او در چند سال اخیر بوده است.

ثبت 9 گل و 7 پاس گل در این فصل یعنی ما در حال تماشای نسخه‌ی 2018 این هافبک اسپانیایی هستیم.

2022849

او از سال 2020 تاکنون به اردوی لاروخا دعوت نشده اما خودش اعلام کرده که علاقه زیادی به بازی برای اسپانیا دارد و فکر می‌کند که می‌تواند در کنار جوانانِ تیم بسیار موثر باشد.

پیر-امریک اوبامیانگ:
پس از یک سال فاجعه‌بار در چلسی و ثبت تنها 3 گل در 21 بازی، اوبامیانگ خیلی زود لندن را ترک کرد.

1991501

فرانسه مقصد بعدی او بود و ستاره گابنی مارسی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. مارسی با شکست در مرحله نیمه نهایی مقابل آتالانتا از رسیدن به فینال بازماند و اشک‌های اوبامیانگ پس از سوت پایان بازی صحنه‌های تلخی را به وجود آورد؛ با این حال او عنوان آقای گلی این مسابقات را به‌دست آورد. او روزها و شب‌های خوشی را در این فصل برای هواداران ساخته و برای فصل بعد قطعا شرایط خوبی خواهد داشت.

نظر شما