شناسهٔ خبر: 55463373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امدادرسانی به ۲۸۰۰ خوزستانی متأثر از پدیده مانسون

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به بیش از دو هزار و ۸۰۰ خوزستانی گفت: امدادرسانی‌های هوایی و زمینی در مناطق صعب‌العبور متأثر از فعالیت مانسون ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، وحید شعبانی ظهر امروز پنجشنبه در بررسی روند امدادرسانی‌های مناطق آسیب دیده از سامانه «مانسون» از جمله در شهرستان باغملک به این شهرستان سفر کرد.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در شعب و تیم‌های واکنش سریع، آنست و امداد هوایی که از مرکز استان برای تسریع در روند عملیات‌های امدادرسانی و جست‌وجو و نجات به مناطق متأثر از فعالیت سامانه بارشی مانسون اعزام شده‌اند تاکنون به ۲ هزار و ۸۲۵ نفر امدادرسانی شد.

شعبانی بیان کرد: پنج سورتی پرواز بر فراز مناطق عشایری و صعب‌العبور شهرستان‌های ایذه و باغملک انجام شده و از این طریق اقلام زیستی و غذایی در اختیار اهالی مناطق کوه سفید، سی صیدون، منگشت، دشت بهار، قارون سیدخدر، سرقوچ و سیرف قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تاکید کرد: امدادرسانی‌های هوایی امروز نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: عملیات‌های امدادرسانی اخیر بیشتر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های اندیکا، ایذه، آغاجاری، باغملک، بهبهان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان انجام شد.

شعبانی در ادامه از ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن طفل سه ساله مفقود شده با به‌کارگیری انواع تجهیزات و امکانات امدادی خبر داد.

وی افزود: از ساعات ابتدایی این حادثه تلخ و دلخراش عملیات جست‌وجو به همت نجاتگران هلال‌احمر شهرستان ایذه آغاز شد و بلافاصله تیم‌های تخصصی واکنش سریع و آنست (سگ‌های زنده‌یاب) با وجود تاریکی شب و شرایط نامساعد جوی با هدف گسترش سطح محیطی و دقت در جست‌وجو به این عملیات اعزام و به تیم‌های عمل کننده ملحق شدند ولی تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان به مردم آسیب‌دیده از ورود و فعالیت سامانه بارشی مانسون که خسارت زیادی در کشور و استان به بار آورده، اطمینان خاطر داد تا رفع مشکلات ایجاد شده در کنار مردم خواهد ماند و خدمت رسانی‌ها به مردم مناطق تحت تأثیر این پدیده ادامه می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما