شناسهٔ خبر: 66217790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

اروپا به تاکتیک تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

پولتیکوی اروپا

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.

صاحب‌خبر -

دیپلماسی ایرانی: اروپا در فراخوانِ اسرائیل به خویشتنداری، یکپارچه است: ایالات متحده آمریکا و اروپا، اسرائیل و ایران را ترغیب می کنند تا با ذهنی آرام و خنک از تشدید بپرهیزند. سناریوهای هراس آور از یک جنگ تازه در لبنان و انسداد کشتیرانی در شلوغ ترین مسیرهای نفتی و تجاری جهان تا یک جنگ تمام عیار فاجعه بار میان دو قدرت منطقه ای را در بر می گیرد.

یک دیپلمات برجسته اروپایی می گوید: امروز یک ویدئوی فوق معمول از نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپایی، "یک پیام واحد را ارسال می کند که ما یکپارچه" خواهان خویشتنداری هستیم.

آن گونه که متن پیش نویس جمع بندی نشست سران رهبران اتحادیه اروپایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه – که از پیش برنامه ریزی شده بود – نشان می دهد، انتظار می رود که این نشست "همه طرف ها را ترغیب کند که حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از هر اقدامی که می تواند تنش در منطقه را افزایش دهد، بپرهیزند."

یک دیپلمات ارشد دیگر به پولیتیکو گفت: "اتحادیه اروپایی خواهان آن شده که "یک پیام پیشدستانه به بنیامین نتانیاهو بفرستد که هیچ کار احمقانه ای انجام ندهد." 

چندین دیپلمات هم پس از جلسه نمایندگان دولت های 27 کشور اتحادیه اروپایی به پولیتیکو گفتند که کشورهای اروپایی در فراخوان به کاهش تنش و ترغیب اسرائیل به عدم تلافی، متحد هستند. اتحادیه اروپایی به روشنی نگران است، اما گر نتانیاهو به جو بایدن گوش نکند، دشوار بتوان انتظار داشت که به بیانیه اتحادیه اروپایی اهمیتی بدهد.

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.

موفق باشید!: غرب از سال 1979 در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.

منبع: پولتیکوی اروپا / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

نظر شما