شناسهٔ خبر: 66218126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک‌ها جدی گرفته شود

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق با فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران توجه به مسائل فقهی و شرعی بویژه بانکداری اسلامی را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق با فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اعمال خوبی که انسان انجام می‌دهد با رعایت چند اصل ارزش مضاعف پیدا می‌کند، کاری که در نظام اسلامی انجام می‌شود با رعایت اخلاص حتماً ارزش و منزلتش نزد خداوند متعال افزایش خواهد داشت. البته اموری همچون برنامه‌ریزی دقیق و انضباط نیز کار خوب را بهتر و خوبتر می‌کند.

وی بیان کرد: امروز ما در مسئله خودرو زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. من مدافع بخش خصوصی هستم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اینکه انسان کار خوب را در چه موردی و با چه بردی انجام دهد خود مسئله مهمی است؛ اینکه تسهیلات برای پروژه‌های حیاتی کشور مصرف شود بسیار با ارزش بوده و دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند.

آیت‌الله اعرافی توجه به محرومان جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تأمین نیاز‌های خرد مردم در قالب قرض‌الحسنه بسیار مهم است؛ توجه به جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و حمایت از آنان بسیار کار ارزشمندی است.

وی تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و حمایت از آنان امر مبارکی است که باید ادامه داشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان توجه جدی به پروژه‌های راهبردی و اهتمام بیشتر به خصوصی‌سازی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: امروز ما در مسئله خودرو زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. من مدافع بخش خصوصی هستم و اگر در اموری همچون خودرو، راه، فرودگاه و ... که همه از آن بهره‌مند می‌شوند و در آبروی کشور و نظام موثر است، بهتر عمل شود و از آنها گره‌گشایی شود، تأثیر و برکات زیادی نصیب مردم می‌شود. تأمین نیاز‌های خرد مردم در قالب قرض‌الحسنه و جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند و حمایت از آنان، اقدام بسیار ارزشمندی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال همچون گذشته بر نقش مردم تأکید داشتند، چراکه مشارکت مردم بسیار مهم است، البته در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی به خوبی عمل نشد.

امام جمعه قم توجه بیشتر به امر مولدسازی را خواستار شد و گفت: بانک‌ها امر مولدسازی که مصوبه سران قوا است را جدی‌تر از قبل بگیرند چراکه به آن چیزی که مدنظر بود، نرسیدیم.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این بانک در راستای خدمت به مردم پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما