شناسهٔ خبر: 66340955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار زرد برای هواشناسی + جزئیات | امروز کدام استان ها هشدار گرفتند؟

سازمان هواشناسی برای روزهای جمعه و شنبه هشدار زرد صادر کرده است؛ این هشدار برای ۵ استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.

بر اساس هشدار، این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه خواهد داشت.

طبق هشدار زرد صادر شده، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه امروز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته صادق ضیاییان، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

نظر شما