شناسهٔ خبر: 66444610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همه چیز درباره رقابت عجیبی که پیکه راه انداخته است؛ به لیگ پادشاهان خوش آمدید

تهران- ایرنا- ستاره سابق فوتبال بارسلونا، با آغاز یک لیگ فوتبال که قوانین عجیبی دارد، به گفته خودش به دنبال به راه انداختن یک فوتبال نمایشی و جذاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، جرارد پیکه با راه انداختن یک لیگ فوتبال با قوانین و سروشکلی متفاوت نگاه‌ها را به خودش جلب کرده است.مدافع سابق بارسلونا و منچستریونایتد و بنیانگذار این رقابت‌ها، این مسابقات را اینطور توصیف می‌کند: این فوتبال است اما فوتبال نیست.

برای ورود به لیگ پادشاهان، ذهنیت‌های خود را از فوتبال‌هایی که تا امروز دیده‌اید، کنار بگذارید. فوتبالی را تصور کنید که تعداد برخی گل‎‌های آن ۲گل حساب می‌شود و تعویض‌های بی‌پایان در آن وجود دارد. مسابقه‌ای که پیکه، طرح آن بوده است، در دو نیمه ۲۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود، هر تیم ۷ بازیکن، دارد و بازی‌ها به جای اینکه از وسط زمین شروع شود، از خط دروازه آغاز می‌شود.

مدافع سابق بارسلونا در مصاحبه‌ای با برنامه لایو لیگ‌های یورو رادیو بی‌بی‌سی ۵، درباه لیگ پادشاهان گفت: سال گذشته اولین دوره آن برگزار شد و برخی مسابقات آن از بازی‌های لالیگا هم مخاطبان بیشتری داشت. در این لیگ به روی باز است، در سال ۲۰۲۴، این لیگ گسترش یافته و اولین جام‌جهانی را در ماه مه برگزار می‌کنیم.در اولین دوره جام‌جهانی لیگ پادشاهان، تیم‌های اسپانیا و آمریکا با هم رقابت خواهند کرد، اما ما به مربیان تیم‌های کشورهای دیگر هم کارت وایلد کارت داده‌ایم.

همه چیز درباره رقابت عجیبی که پیکه راه انداخته است؛ به لیگ پادشاهان خوش آمدید

به گفته پیکه، بازیکنان سرشناس زیادی در این لیگ تیم دارند: ریو فردیناند یک تیم خواهد داشت، ما نیمار را داریم که صاحب تیمی از برزیل است، فرانچسکو توتی را با یک تیم ایتالیایی داریم. ادن هازارد برای یک تیم بلژیکی بازی خواهد کرد. ایکر کاسیاس هم یک تیم را اداره می‌کند، رونالدینیو نماد برزیل، خاویر هرناندز مهاجم سابق مکزیک که هنوز برای گوادالاخارا فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کند، آگوئرو و خاویر ساویولا، مهاجمان سابق آرژانتین از جمله بزرگ‌ترین نام‌های فوتبالی هستند که در این لیگ رقابت می‌کنند.

جام‌جهانی دو هفته قبل از یورو برگزار خواهد شد، روزهایی که فوتبال باشگاهی تعطیل است و همه منتظر آغاز یورو هستند. فوتبالی وجود ندارد و لیگ ما تماشاچیان زیادی خواهد داشت.در این مسابقات، هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (۷ اصلی + ۵ ذخیره) است، تیم‌ها ترکیبی از اینفلوئنسرها و فوتبالیست‌های سابق هستند. ۱۰ بازیکن مشهور از طرق درفت انتخاب می‌شوند. بازی‌ها ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در صورت تساوی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود و فرمت پنالتی، تک به تک شدن بازیکن و دروازه‌بان است.

قبل از مسابقه، هر دو تیم به طور تصادفی یک کارت را انتخاب می کنند، که یک سلاح مخفی برای آنهاست و مزایای زیادی دارد.تیمی که کارت مخفی را دارد، هر گل این تیم در مدت ۴ دقیقه به ثمر برسد، دو برابر حساب می‌شود، این تیم می‎‌تواند یک بازیکن حریف را انتخاب کند که چهار دقیقه از زمین خارج شود، تیمی که این کارت را بازی می کند، مانند ضربات پنالتی که بازیکن با دروازه بان تک به تک می شود، یک پنالتی دریافت می کند.به یک بازیکن دارای این کارت، بازوبند داده می شود تا نشان دهد که بازیکن ستاره است و اگر او یک گل به ثمر برساند دو برابر خواهد شد.

همه چیز درباره رقابت عجیبی که پیکه راه انداخته است؛ به لیگ پادشاهان خوش آمدید

پیکه که در سال ۲۰۱۰ با اسپانیا قهرمان جام جهانی شد، درباره اینکه چه شد که به فکر راه انداختن لیگ افتاد، گفت: فوتبال باید رقابتی باشد اما باید نمایشی هم باشد. می‌خواستیم قوانین را تغییر دهیم زیرا می‌خواستیم این یک مسابقه سرگرم کننده، نمایشی و البته رقابتی باشد. فوتبال سلطان ورزش‌ها است اما می‌خواستیم محصول متفاوتی ایجاد کنیم.

وی افزود: زمانی که در بارسلونا بازی می‌کردم، با ایبای که یکی از مفسرهای مشهور و سلبریتی تلویزیون‌های اینترنتی که در اسپانیا و آمریکای لاتین مشهور است، در رستورانی در بارسلونا شام می‌خوردم و دو بچه به سمت من آمدند و گفتند جرارد می‌توانی عکس بگیری. گفتم بله، سپس ایبای را دیدند و دیوانه‌وار شروع به جیغ زدن کردند.اینفلوئنسرهایی مانند ایبای، شش ساعت در روز محتوا پخش می‌کنند، آنها فالوورهای زیادی دارند و کاملاً همه چیز را در مورد زندگی خود توضیح می‌دهند. این بدان معناست که همه طرفداران احساس می‌کنند که دوستان آنها هستند، بنابراین وقتی او را می‌بینند احساس می‌کنند که دوست خود را دیده‌اند. به همین خاطر سعی کردم با حضور این افراد در لیگ، هواداران بیشتر با چهره‌های دوست‌داشتنی‌شان بیشتر روبرو شوند.

پیکه که مالک تیم دسته دومی آندورا اسپانیا نیز است، ادامه داد: دلیل دوم این است که معتقدم رابطه بین بازیکنان و هواداران در حال حاضر در فوتبال دور است.هیچ محتوایی در مورد آنها وجود ندارد و چیزی که ما می‌خواستیم محصولی بود که درست برعکس بود. همه بازیکنانی که در لیگ ما بازی می‌کنند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی دارند و تولید کننده محتوا هستند و هوادرانی دارند که دیوانه‌وار آنها را دوست دارند و همین سبب می‌شود جذابیت لیگ بالا باشد.‌

نظر شما