شناسهٔ خبر: 66499251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان کرمان: نارسایی‌های خدمات الکترونیک قضایی در استان برطرف شود

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرمان گفت: نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود و مدیران این دفاتر باید نارسایی‌های موجود در ارائه خدمت به مراجعان را برطرف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، مهدی بخشی در نشست با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کرمان افزود: بسیاری از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک در سطح استان کرمان از دانش حقوقی و تجربه کاری مرتبط برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اولین مواجهه مردم با دستگاه قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌گیرد و نظارت بر طرح دعاوی صحیح ضرورت دارد، اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید تلاش کنند با انجام صحیح وظایف خود در کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان نقش سازنده‌ای داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و الکترونیکی شدن اقدامات و فرایندها، نقش مهم و اثرگذار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از پیش احساس می‌شود لذا تمام تلاش خود را جهت انجام بدون نقص تمامی مراحل قضایی از آغاز تشکیل پرونده گرفته تا رسیدگی‌های قضایی، ارسال مکاتبات و لوایح اصحاب پرونده و غیره به کار گیرند.

این مقام عالی قضایی در استان افزود: در برخی موارد گزارش می‌شود در فرایند اقدامات این دفاتر به دلیل عدم اشراف کافی شخص کاربر، نواقصی شکل می‌گیرد و سبب تاخیر و بروز اطاله در امورات مراجعان شده که تأکید می‌شود منشأ شکل‌گیری این نواقص و اشکالات شناسایی و رفع شوند.

وی توجه مدیران و کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صلاحیت مراجع در ارسال پرونده‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی را مهم برشمرد و اظهار داشت: از آنجا که مدیران این دفاتر ابلاغ "صلح یاری" دارند می‌توانند از این ظرفیت جهت اصلاح ذات البین اقدام کنند.

نظر شما